دانلود مقاله ترجمه شده درباره برآورد جذابیت در مراکز خرید

عنوان انگلیسی مقاله:

Estimating attractiveness, hierarchy and catchment area extents for a national set of retail centre agglomerations

 

عنوان فارسی مقاله: برآورد جذابیت، سلسله مراتب و محدوده های جذابیت برای مجموعه ای ملّی از مجتمع های مراکز خرید

 

موضوعات مقاله: مدیریت بازرگانی، پژوهش بازرگانی، تجاری سازی، تحلیل بازار، بازاریابی، بازار پژوهی، مراکز خرید، مدیریت مراکز خرید، مراکز تجاری، مجتمع های تجاری، جذابیت آفرینی در مراکز خرید، مدل های جذب مشتری، فرمول محاسبه ی جذابیت در مراکز خرید، مراکز خرید انگلیس، محدوده ی جذابیت، مدل های جذابیت تجاری، جاذبه ی تجاری

 

نویسندگان: Les Dolega, Michalis Pavlis, Alex Singleton

 

نام ژورنال: Journal of Retailing and Consumer Services

 

ناشر: Elsevier

 

سال انتشار: 2016

 

متن انگلیسی این مقاله در 13 صفحه با فرمت پی دی اف (PDF) و ترجمه فارسی آن در 32 صفحه با فرمت ورد (Word) قابل دانلود است.

Abstract:

There is a legacy of research aiming to conceptualise and empirically estimate retail store catchment areas, however, a dearth that frames such considerations within the context of retail agglomerations and their position within regional or national networks. As a result, this paper provides an extension to single store or shopping centre retail catchment estimation techniques, and presents an empirically specified and tested production constrained model for a national network of retail centres in the UK. Our model takes into account the spatial interactions between potential customers and a hierarchical network of retail centres to estimate patronage probabilities and catchment extents. The model is tested for a large metropolitan area vis-à-vis real world shopping flows recorded through a survey of shoppers. Finally, we present an open source software tool for custom model fitting, and discuss a range of theoretical and empirical challenges that such a model presents.

Keywords: Retail catchments, GIS, Huff model, Town centre hierarchy, Attractiveness score

ترجمه فارسی چکیده:

میراثی از پژوهش با هدف مفهوم سازی و برآورد تجربی محدوده های جذابیت در فروشگاه ها بر جای مانده است. با وجود این، چارچوبی که این ملاحظات را در زمینه ی مجتمع های مراکز خرید در نظر گرفته باشد و جایگاه آن ها را در قالب شبکه های منطقه ای و ملّی مشخص کرده باشد، وجود ندارد. در نتیجه، این مقاله گستره ایی از تکنیک های برآورد جذابیت را برای فروشگاهی منفرد یا یک مرکز خرید فراهم می کند و مدلی محدود، تجربی و آزموده شده از ایجاد (جذابیت) برای شبکه ایی ملّی از مراکز خرید در بریتانیا را ارائه می دهد. مدل ما تعاملات فضایی میان مشتریان بالقوه و شبکه ی سلسله مراتبی مراکز خرید را برای برآورد احتمالات پشتیبانی و محدوده های جذابیت محاسبه کرده است. این مدل برای منطقه ایی کلان شهری با نظرسنجی از خریداران در برابر جریان های واقعی خرید آزموده شده است. در پایان، ابزار نرم افزاری با مرجع باز را برای تنظیم مدل معرفی کرده ایم و دامنه ایی از چالش های نظری و تجربی را که چنین مدلی ارائه می دهد، به بحث گذاشته ایم.

کلیدواژه ها: جذابیت های مرکز خرید، جی آی اس، مدل هاف، سلسه مراتب مرکز شهر، امتیاز جذابیت

 

قیمت: 20000 تومان

 برای خرید و دانلود فوری مقاله و ترجمه آن روی نماد "پرداخت آنلاین" در زیر کلیک کنید. در صورت نیاز به راهنمایی، روش پرداخت را مطالعه کنید.

توجه : تمامی حقوق برای تصمیم سازی محفوظ است.

نظرات ارسال شده

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]

تصمیم سازی