تصمیم‌سازی | Decision Making

دانلود مقاله ترجمه شده درباره تصمیم گیری در سازمانهای خلاق

تصمیم گیری,تصمیم سازی,سازگاری اهداف,برنامه ریزی,برنامه ریزی برای سازمانهای هنری,فرهنگ و هنر,تدوین استراتژی برای فرهنگ و هنر,سازمانهای خلاق,اقتصاد هنر,صنعت موسیقی در ایتالیا,مدیریت سازمانهای هنری,خط مشی گذاری فرهنگ و هنر,سیاستگذاری هنر,مدیریت تصمیم,سفارش های با ارزش,سازگاری,سازش,اهداف مبهم,صنایع فرهنگی و خلاق,حسابداری و کنترل,

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه عوامل چندین ارزش را در شیوه‌های تصمیم‌گیری در یک سازمان خلاق مدیریت می‌کنند.

دانلود مقاله ترجمه شده درباره تصمیم گیری در سازمانهای خلاق

دانلود مقاله ترجمه شده درباره تصمیم گیری در سازمانهای خلاق 241

عنوان مقاله انگلیسی:
Compromises and compromising: Management accounting and decision-making in a creative organisation

 

عنوان مقاله به فارسی:
سازش و سازگاری: حسابداری مدیریت و تصمیم گیری در یک سازمان خلاق

 

موضوعات مقاله:
تصمیم گیری، تصمیم سازی، سازگاری اهداف، ابهام در اهداف، برنامه ریزی، برنامه ریزی برای سازمانهای هنری، فرهنگ و هنر، تدوین استراتژی برای فرهنگ و هنر، سازمانهای خلاق، اقتصاد هنر، صنعت موسیقی در ایتالیا، مدیریت سازمانهای هنری، خط مشی گذاری فرهنگ و هنر، سیاستگذاری هنر، مدیریت تصمیم

 

کلید واژه ها:
سفارش های با ارزش، سازگاری، سازش، اهداف مبهم، صنایع فرهنگی و خلاق، تصمیم گیری، حسابداری و کنترل

 

نویسندگان:
Paola Trevisan, Jan Mouritsen

 

عنوان ژورنال:
Management Accounting Research

 

سال انتشار: 2023

 

متن انگلیسی این مقاله در 14 صفحه با فرمت پی دی اف (PDF) و ترجمه فارسی آن در 59 صفحه با فرمت ورد (Word) قابل دانلود است. 

 

مقاله دارای 3 جدول و 4 پانویس است که همگی با جزئیات کامل به دقت ترجمه شده اند.

 

Abstract:
This paper explores how actors handle multiple values in decision-making practices in a creative organisation. Drawing on Boltanski and Th´evenot’s notion of compromise as a situation that includes and transcends multiple principles of value for the sake of a common, yet unarticulated, good, this paper analyses valuation practices that lead to production decisions in an opera house. It proposes compromising and compromises as two modalities that are used to understand the role of accounting and control objects in decision-making in cultural and creative organizations. In compromising situations, actors mobilize relations of equivalence that enable them to trade off, negotiate and mediate different principles through dynamic valuation practices that involve critiques and justifications. Here, both accounting and inspiration objects are mobilised to persuade actors, constrain decisions and mediate between values. In compromises, in contrast, actors create ambiguous associations between industrial, market and inspiration values that suspend critiques and requests for clarifications. Here, accounting and controls are mobilised as ambiguous objects, both becoming a resource for a higher common good and articulating an industrial order of worth that is plastic and vibrant.

 

ترجمه فارسی چکیده:
این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه عوامل چندین ارزش را در شیوه‌های تصمیم‌گیری در یک سازمان خلاق مدیریت می‌کنند. این مقاله با استناد به مفهوم سازش بولتانسکی و تیونوت به عنوان موقعیتی که شامل و فراتر از اصول ارزشی چندگانه برای یک خیر مشترک و در همان حال نامشخص است، به تحلیل شیوه‌هایی از ارزش‌گذاری می‌پردازد که به تصمیم‌گیری برای تولید آثار هنری در یک تالار اپرا می‌انجامند. این بررسی سازش و سازگاری را به عنوان دو روشی پیشنهاد می کند که برای درک نقش حسابداری و کنترل اهداف در تصمیم گیری در سازمان های فرهنگی و خلاق به کار می روند. در موقعیت‌های سازگار، عوامل روابط هم ارزی را بسیج می‌کنند که آنها را قادر می‌سازد اصول مختلف را با روش‌های ارزش‌گذاری پویا که شامل نقد و توجیه است، مبادله، مذاکره و میانجیگری کنند. در این زمینه، هر دو موضوع حسابداری و الهام برای متقاعد کردن عوامل، محدود کردن تصمیم ها و میانجیگری میان ارزش ها بسیج می شوند. در مقابل، عوامل در هنگام سازش، ارتباطات مبهمی را میان ارزش‌های صنعتی، بازاری و الهام‌بخش برقرار می‌کنند که نقد و درخواست برای شفاف‌سازی را متوقف می‌کنند. در این خصوص، حسابداری و کنترل به‌عنوان اهدافی مبهم بسیج می‌شوند که هم منبعی برای یک خیر مشترک بالاتر می‌شوند و هم نظم صنعتی ارزشمندی را که منعطف و پر جنب و جوش است، بیان می‌کنند.

 

برای خرید و دانلود فوری مقاله و ترجمه آن روی نماد "پرداخت آنلاین" در زیر کلیک کنید. چند لحظه پس از پرداخت، به صفحه دانلود متصل خواهید شد. با این حال، برای دریافت لینک دانلود، حتماً یک ایمیل معتبر وارد کنید. در صورت نیاز به راهنمایی، روش پرداخت را مطالعه کنید.

 

تصمیم سازی