تصمیم‌سازی | Decision Making

کاربرد هوش مصنوعی در تصمیم سازی های سرمایه‌گذاری

تصمیم,تصمیم گیری,تصمیم سازی,بهبود تصمیم گیری,اثربخشی تصمیم,هوش مصنوعی,سرمایه,سرمایه گذاری,پورتفو,سبد سرمایه گذاری,سرمایه گذاران,فناوری,فناوری های نوین,تکنولوژی,کسب و کار,کارآفرین,کارآفرینی,مشتری,رضایتمندی,رضایتمندی مشتری,

برگرفته از: آنالیتیکس اینسایتترجمه: گروه مترجمان پایگاه دانش تصمیم سازی هوش مصنوعی یکی از متحول کننده ترین فناوری هاست. این فناوری طی دهه گذشته توسعه یافته و سرانجام به اینجا رسیده است. در این عص

کاربرد هوش مصنوعی در تصمیم سازی های سرمایه‌گذاری

کاربرد هوش مصنوعی در تصمیم سازی های سرمایه‌گذاری 160

برگرفته از: آنالیتیکس اینسایت


ترجمه: گروه مترجمان پایگاه دانش تصمیم سازی

 
هوش مصنوعی یکی از متحول کننده ترین فناوری هاست. این فناوری طی دهه گذشته توسعه یافته و سرانجام به اینجا رسیده است. در این عصر دیجیتال، هوش مصنوعی تقریباً در همه چیز برای ایجاد نتایج دقیق تر کاربرد یافته است. این کاربرد گسترده شامل هوش مصنوعی در داده های ترافیک گوگل برای مرتب کردن ایمیل های شما، فیس بوک برای داشتن ویژگی تشخیص چهره و پایگاه های رسانه های اجتماعی برای تغییر توصیه های شما در رابطه با یک محصول می شود. درست مانند تمام جنبه های دیگر زندگی، هوش مصنوعی نیز انقلابی در صنعت مالی و نحوه سرمایه‌گذاری در سراسر جهان ایجاد کرده است.



هوش مصنوعی با فعال کردن سپرده‌های چک موبایلی، کمک به صنعت مالی را آغاز کرد و به سرمایه‌گذاران برتر کمک کرد تا امروز تصمیم‌های سرمایه‌گذاری درستی بگیرند. امروزه موسسات مالی مختلف برای کمک به مشتریان خود برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه از این فناوری استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم ببینیم هوش مصنوعی چگونه می تواند تصمیم گیری شما را به عنوان یک سرمایه گذار بهبود بخشد.



1. پیش بینی های بهتر



هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به سرمایه گذاران و مدیران دارایی متخصص این امکان را داده است که اطلاعات جدید را سریعتر و آسانتر در سبد سرمایه‌گذاری خود ادغام کنند. با افزایش قدرت محاسباتی، می توان از حجم داده های مربوط به سرمایه گذاران بالقوه استفاده کرد و مدل های آماری هوش مصنوعی می تواند به پیش بینی نتایج دقیق تر از نظر نتیجه به هر سرمایه‌گذاری کمک کند. این امر به سرمایه گذاران امکان می دهد تا دارایی های خود را به سودآورترین فرصت ها اختصاص دهند و ریسک کلی مرتبط با سرمایه‌گذاری ها را کاهش دهند.



2. کاهش تعصبات عاطفی



سوگیری های عاطفی می تواند توانایی سرمایه گذاران را برای تصمیم گیری صحیح مختل کند. در واقع، رفتار سرمایه‌گذاران در امور مالی بارها نشان داده است که آنها معمولاً هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری منطقی‌ترین گزینه ها را انتخاب نمی کنند. این شامل سرمایه گذاران خرد، سرمایه گذاران نهادی و افرادی است که بدون تجربه قبلی به دنبال گزینه های سرمایه‌گذاری هستند. همه آنها در معرض سوگیری هستند و این امر به راحتی می تواند قضاوت آنها را مخدوش کند. یکی از بهترین نمونه‌های آن، فروش سهام دانشگاه شیکاگو در سال 2008 است که ناشی از چنین سوگیری هایی بود. ابزارهای هوش مصنوعی با اطمینان از اینکه همه نتایج بر اساس داده ها هستند، به کاهش و حذف تمایلات غیرمنطقی انسانی کمک می کنند. هوش مصنوعی منجر به تصمیم گیری مبتنی بر شواهد می شود که می تواند شانس سرمایه‌گذاری موفق را بهبود بخشد.



3. بهبود ارتباطات



هوش مصنوعی باعث شده است که شرکت‌های خدمات مالی بتوانند ارتباطات خود را تقویت کنند. شرکتهای بزرگ ارائه دهنده خدمات مالی از هوش مصنوعی در ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده می کنند. امروزه ربات‌های چت تقریباً در تمام صنایع فعال هستند و به عنوان اولین خط پشتیبانی برای مشتریانی که در بخش مالی سؤالاتی دارند، استفاده می‌شوند. قابلیت چت بات ها هنوز محدود به پاسخ دادن به رایج ترین سؤالات است، اما این به معنای سؤالات کمتر برای متصدیان انسانی است. این قابلیت می‌تواند به شما و تیمتان کمک کند تا ساعات کاری خود را در مورد جنبه‌های مهم‌تر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری بهینه کنید و کمتر نگران رسیدگی به موقع به مشتریان باشید.



هوش مصنوعی به سرمایه گذاران کمک می کند تا هزینه های استخدام افراد در بخش خدمات مشتری را کاهش دهند. این توانمندی ارتباطات را برای خدمات مالی و بخش مالی ساده کرده است. بیشتر مشتریان حتی گزینه خود را برای ارتباطات دیجیتال به دلیل دسترسی و زمان پاسخگویی سریع تغییر داده اند. ربات‌های چت هوش مصنوعی می‌توانند 24 ساعته در وب‌سایت خدمات سرمایه‌گذاری شما در دسترس باشند و می‌توانند به سوالات بیشتر مشتریان در مورد بازار مالی پاسخ دهند.



4. شانس بیشتر برای دستیابی به موفقیت



بر اساس گزارش اخیر شرکت اکسنچر (Accenture) که پاسخ مدیران سرمایه در سراسر ایالات متحده را جمع آوری کرده است، 80 درصد از مدیران پیش بینی کرده اند که هوش مصنوعی می تواند کل صنعت مالی را ظرف پنج سال متحول کند. هوش مصنوعی به مدیریت دارایی ها و سرمایه‌گذاری ها برای مدیران کمک می کند و تصمیم گیری منطقی و مبتنی بر داده را تضمین می کند. این امر شانس سودآوری سرمایه‌گذاری ها را در بلندمدت افزایش می دهد. مشاوران مالی می توانند به جای نگرانی در مورد مدیریت دارایی ها و سهام، تنها بر روابط مشتری و رشد پایگاه مشتریان تمرکز کنند. هوش مصنوعی می تواند حجم کاری سرمایه گذار را کاهش دهد.



هوش مصنوعی می تواند به شما در کاهش ریسک کمک کند، زیرا احساسات از تصمیم گیری حذف می شوند. این منجر به تصمیم گیری های حساب شده می شود و تضمین می کند که هیچ اعتقادی یا باور شما مانع از حفظ دقت در تصمیم گیری نمی شود. هوش مصنوعی می تواند داده های مربوطه را از داده های سازماندهی نشده استخراج کند، کاری که از طریق محاسبات دستی سرمایه گذار یا تیم آنها غیرممکن است. هوش مصنوعی الگوهای سرمایه‌گذاری‌های سودآور و زیان‌آور را پیگیری می‌کند و نتیجه‌گیری می‌کند. در نتیجه، عملکرد یک سرمایه‌گذاری خاص را پیش‌بینی می‌کند. این اطمینان را حاصل می کند که نتایج از نزدیکترین ارقام حاصل شده اند و اعتبار شما را برای مشتریان تان حفظ می کند.



5. دارایی های بهینه شده



یک سبد سرمایه‌گذاری نیازمند توجه به جزئیات و محاسبات دقیق است. پیش از توسعه و پذیرش هوش مصنوعی توسط صنعت مالی، تلاش انسان برای بهینه‌سازی دارایی ها ضروری بود. این بدان معناست که سرمایه گذاران مجبور بودند از ساعات کاری خود استفاده کنند، زیرا این کار می تواند بسیار زمان بر باشد. با ادغام هوش مصنوعی در دیجیتالی شدن فعالیت ها، تغییرات دارایی می تواند به راحتی با داده های موجود نشان داده شود. هوش مصنوعی از برنامه های الگوریتمی برای فعال کردن این شاخص ها برای ایجاد تغییرات در سبد سرمایه‌گذاری به طور خودکار استفاده می کند. این توانمندی تضمین می کند که سبد سرمایه‌گذاری به سرعت با روندهای بازار سازگار می شود و منجر به نتایج بهینه برای مشتری می شود. همچنین می تواند اعتبار و شهرت شما را به عنوان یک سرمایه گذار ثابت کند و میزان موفقیت شما را بهبود بخشد.



پینوشت

سرمایه‌گذاری در زمینه طلا، سهام، رمز ارزها، املاک و مستغلات و سایر دارایی ها همیشه بخشی جدایی ناپذیر از امور مالی برای هر فرد و هر کسب و کاری خواهد بود. با این حال، تصمیم های سرمایه‌گذاری نباید تنها بر اساس تصمیم گیری فردی باشد. هوش مصنوعی می تواند به بهینه سازی تصمیم گیری مرتبط با سرمایه‌گذاری و بهبود سودآوری سبد سرمایه‌گذاری شما کمک کند.



منبع

https://www.analyticsinsight.net/how-can-artificial-intelligence-improve-your-investment-decision-making/

تصمیم سازی